Výstup na Skalky

Kúpele Rajecké Teplice, turistika a okolie, výstup na Skalky.

Vlakom alebo autobusom do Porúbky, od železničnej stanice po ceste smerom k železničnému mostu ponad Rajčanku. Po prechode cez most sa pustíme vľavo pekným chodníkom v úbočí. O chvíľu prídeme do malej dolinky, kde Žilinčania vybudovali niekoľko chát. Našu pozornosť zaujme predovšet¬kým tiesňava, nad ktorou sa dvíhajú krásne vápencové skaly. Výstup na ne je ťažký. Chodník vystupuje v tiesňave na vyššiu terasu, kde hučí potok. Z tmavého lesa nad nami občas vystupujú bizarné tvary vápencových skál. Je to veľmi pekná zaujímavá dolinka, ktorá nie je vyznačkovaná, a preto je i málo známa. Asi za 15 min. prídeme na rázcestie. Cesta vpravo sa zdá byť ľahšia, ale od nášho cieľa by nás odviedla. Preto pokračujeme chodníkom vpravo popri potoku, ktorý sa vyššie v lúke takmer stráca. Ani chodník už nevidieť. Preto musíme pokračovať po ľavej strane lúky na okraji lesa. Úzka lúka sa medzi dvoma lesmi zakrúca vpravo, my však vystúpime vľavo cez les do malého sedielka a z neho chodníkom vpravo na vrchol menšieho kopca. Pozor na chodník vpravo v úbočí, ktorý by nás zaviedol opäť dolu. Cez bučinu prídeme na veľkú šikmú lúku, z ktorej je pekný výhľad na všetky strany, najmä do Rajeckej doliny. V lúke sa však náš chodník takmer úplne stráca. Ideme vyššie a krížom prejdeme k bukovému lesu, ktorý vystupuje z doliny od dediny Lietavská Svinná. Pomedzi stromy na pro¬tiľahlom vrchu vidíme Lietavský hrad.

Po chodníku pri okraji lesa zamierime vľavo a cez les sa dostaneme na žltú značku vedúcu od Lietavského hradu na Skalky a Rajecké Teplice, kde sa dostane¬me asi za l hodinu. Sprvu sa ide dobre po mäkkom chodníku v lúke, neskoršie však začneme klesať kamenistým chodníkom pomedzi stromy a rôzne skalné útvary, až prídeme na temeno Skaliek. Aj keď sme tu už boli, pre jedinečný výhľad sa zastavíme na niektorej kamennej galérii.